בס"ד.
היי בנות!
ברכות לרגל פתיחת הבלוג שלנו (-:
בלוג זה יספק לכם את שנדרש לכן בנושא: 'המשפחה' לגיל הרך, בבלוג מרוכזים פעילויות ושעשועים מגוונים בנושא זה המיועדות לגיל הרך.
ראשית, נא לחצו על הלינק המצורף והביעו דעתכן על השיר, האם לדעתכן תוכן השיר מתאים כפעילות ביום המשפחה וכיצד ניתן להעביר את השיר בגן?
http://www.mkm-haifa.co.il/schools/ofarim/ktiva/family/family07.doc
דקלום בנושא המשפחה:
שיר בנושא משפחה:
משפחה מיוחדת במינה/ דתיה בן דור
פעילות יצירה - תמונת המשפחה שלי:
מעוניינים להכין מסגרת לתמונות המשפחה שלכם?
שלבי ההכנה:
1. לחצו כאן והיכנסו לתמונה הראשונה של הבית file:///C:/Users/hemdat/Desktop/first_%20house.htm
2. הדפיסו וצבעו את הבית באופן חופשי
3. לחצו כאן http://www.mkm-haifa.co.il/schools/habonim/family/secund_house.htm והיכנסו לתמונה השנייה של הבית, הדפיסו תמונה זו פעמיים.
4. גזרו את התמונה של חלקי הבית וחברו בדבק
היי בנות!
ברכות לרגל פתיחת הבלוג שלנו (-:
בלוג זה יספק לכם את שנדרש לכן בנושא: 'המשפחה' לגיל הרך, בבלוג מרוכזים פעילויות ושעשועים מגוונים בנושא זה המיועדות לגיל הרך.
ראשית, נא לחצו על הלינק המצורף והביעו דעתכן על השיר, האם לדעתכן תוכן השיר מתאים כפעילות ביום המשפחה וכיצד ניתן להעביר את השיר בגן?
http://www.mkm-haifa.co.il/schools/ofarim/ktiva/family/family07.doc
דקלום בנושא המשפחה:
שיר בנושא משפחה:
משפחה מיוחדת במינה/ דתיה בן דור
פעילות יצירה - תמונת המשפחה שלי:
מעוניינים להכין מסגרת לתמונות המשפחה שלכם?
שלבי ההכנה:
1. לחצו כאן והיכנסו לתמונה הראשונה של הבית file:///C:/Users/hemdat/Desktop/first_%20house.htm
2. הדפיסו וצבעו את הבית באופן חופשי
3. לחצו כאן http://www.mkm-haifa.co.il/schools/habonim/family/secund_house.htm והיכנסו לתמונה השנייה של הבית, הדפיסו תמונה זו פעמיים.
4. גזרו את התמונה של חלקי הבית וחברו בדבק
20 תגובות:
בס"ד.
היי לכולן(:
לפי דעתי השיר איכותי, מלא בחרוזים קליטים, שילדים בגיל הרך נוטים לאהוב. יש בו פירוט של כל סוגי המשפחות הקיימות בארצנו, ניתן אף לפתח שיח בגן על סוגי המשפחות הקיימות בשיר. אף ניתן להרחיב ולדבר על המשפחות הקיימות בגן, מפי הילדים עצמם, אם ישנם משפחות מרובות ילדים או משפחות בעלות ילד יחיד ועוד.. ולפתח שיח פורה עם הילדים, ניתן לחדד אצל הילדים את ההגדרות השונות העולות מהשיר: משפחה מצומצמת, מורחבת, מרובת ילדים, חד - הורית, בן בכור, בן זקונים.
אך עם זאת השיר כלל לא מתאים לכל סוגי הגנים, בייחוד לא לגן תורני. אולי לציבור הכללי, החילוני.
לילה טוב,
ספיר.
שלום!
כפי הנראה השיר אומנם בעל חרוזים, משעשע וניתן ללמוד ממנו, אך אני בתור גננת אינני הייתי מעבירה את השיר ובייחוד לא ביום המשפחה, בגלל המושגים שאינם מתאימים להילמד בגיל הזה. ישנם המון שירים איכותיים שיתאימו לכל מגזר כמו 'משפחה מיוחדת במינה' של דתיה בן דור ועוד...
מורל.
לפי דעתי, לא כל תוכנו שלמ השיר מתאים להעברה בגן- הבית הראשון,השני, והחמישי מתאימים בתוכנם לגיל הגן, אך הבית הרבעי לא כל כך מתאים, כי זה יכול להעלות בילדים שאלות רבות: כיצד ניתן שיהיה במשפחה שתי אימהות או שתי אבות ?גם הבית השלישי לא כל כך מתאים כי הילדים יכולים לחשוב שגם אצלם לא שני הצדדים אוהבים אותם .
מורל וספיר אני דווקא חושבת שהגננת צריכה לראות איזה משפחות יש בגן שלה ואז בהתאם לזה לדעת עד כמה לחשוף אותם לשיר זה. אפשרי אולי להשמיט בתים כי יש גם רעיון חשוב שהילדים ידעו בשיר והוא שיש סוגים שונים של משפחות ואת הקשר שבין הפרטים במשפחה.
פעילות המשך בגן:
ניתן להעלות שאלות ולקיים דיון-
1.אלו סוגי משפחות קיימים בשיר?
2.אילו סוגי משפחות הנכם מכירים?
3.האם המשפחה שלכם דומה למשפחה המתוארת בשיר?
לאחר מכן, אפשר לבקש מהילדים להביא תמונות של המשפחה בסיטואציות שונות, כל ילד יספר על המשפחה שלו ומה הוא אוהב במשפחה שלו
לפי דעתי, לא כל תוכנו שלמ השיר מתאים להעברה בגן- הבית הראשון,השני, והחמישי מתאימים בתוכנם לגיל הגן, אך הבית הרבעי לא כל כך מתאים, כי זה יכול להעלות בילדים שאלות רבות: כיצד ניתן שיהיה במשפחה שתי אימהות או שתי אבות ?גם הבית השלישי לא כל כך מתאים כי הילדים יכולים לחשוב שגם אצלם לא שני הצדדים אוהבים אותם .
מורל וספיר אני דווקא חושבת שהגננת צריכה לראות איזה משפחות יש בגן שלה ואז בהתאם לזה לדעת עד כמה לחשוף אותם לשיר זה. אפשרי אולי להשמיט בתים כי יש גם רעיון חשוב שהילדים ידעו בשיר והוא שיש סוגים שונים של משפחות ואת הקשר שבין הפרטים במשפחה.
פעילות המשך בגן:
ניתן להעלות שאלות ולקיים דיון-
1.אלו סוגי משפחות קיימים בשיר?
2.אילו סוגי משפחות הנכם מכירים?
3.האם המשפחה שלכם דומה למשפחה המתוארת בשיר?
לאחר מכן, אפשר לבקש מהילדים להביא תמונות של המשפחה בסיטואציות שונות, כל ילד יספר על המשפחה שלו ומה הוא אוהב במשפחה שלו
הנה עוד שיר נחמד שאפשר להעביר ואפשר גם להציג אותו:)
http://www.youtube.com/watch?v=p0psRa97T9U
לפי דעתי לא מתאים לחשוף ילדים, שלא חשופים למשפחות מורכבות, בגיל הזה- גיל הגן.
גן שיש בו ילדים ממשפחות מסוג כזה כדאי לדבר ולפתוח את הנושא. אבל רק לילדים בגן חובה, שאז הם יכולים להבין את המושגים של המשפחה.
כמובן שנלמד את הנושא רק אחרי שהילדים שולטים בכל המושגים המשפחתיים.
כמו כן דפי העבודה לא מתאימים לילדים בגן, כי לרוב הם אינם יודעים לקרוא.. ולכן הם לא יוכלו לבצע את המטלות.
אפשר לבצע את הפעילות בצורה הבאה: להדפיס תמונות של משפחות שונות המוזכרות בשיר. מקריאים לילדים את השיר ובכל חלק מציגים את התמונה של המשפחה המדוברת.
לאחר מכן תולים את התמונות על הלוח ונותנים לכל ילד פתק עם שמו. כל ילד ידביק את שמו מתחת לתמונה שמתאימה לתיאור המשפחה שלו.
לפי דעתי לא מתאים לחשוף ילדים, שלא חשופים למשפחות מורכבות, בגיל הזה- גיל הגן.
גן שיש בו ילדים ממשפחות מסוג כזה כדאי לדבר ולפתוח את הנושא. אבל רק לילדים בגן חובה, שאז הם יכולים להבין את המושגים של המשפחה.
כמובן שנלמד את הנושא רק אחרי שהילדים שולטים בכל המושגים המשפחתיים.
כמו כן דפי העבודה לא מתאימים לילדים בגן, כי לרוב הם אינם יודעים לקרוא.. ולכן הם לא יוכלו לבצע את המטלות.
אפשר לבצע את הפעילות בצורה הבאה: להדפיס תמונות של משפחות שונות המוזכרות בשיר. מקריאים לילדים את השיר ובכל חלק מציגים את התמונה של המשפחה המדוברת.
לאחר מכן תולים את התמונות על הלוח ונותנים לכל ילד פתק עם שמו. כל ילד ידביק את שמו מתחת לתמונה שמתאימה לתיאור המשפחה שלו.
ספיר,נטלי,מורל וצופיה.. לפי דעתי אפשר להעביר שיר זה כמו שהוא כי זאת המציאות עכשיו וגם בבתי ספר והגנים הדתיים נחשפים לזה ומודעים לכן אם יעלו שאלות אז נסביר להם את המקרה ולא נעודד לזה. בכל מקרה זה לא כל כך שיר מוכר אז למעלה ציינתי שיר מאוד נחמד שרוב הילדים מכירים ואפשר גם להעביר אותו דרך הצגה.
אני מסכימה עם מורל שהנושא לא חייב להיות קשור ליום המשפחה.
אפשר ללמד את הנושא אפילו בתקופה של שגרה. יש מושגים בסיסיים שהילדים מתבלבלים בהם בגילאי הגן- דוד, דודה, אחיין, אחיינים כל מבנה המשפחה. לפעמים הילדים מודעים לנושא אך לא יודעים לשיים אותו.
ספיר,
ממש אהבתי את הרעיון של היצירה. היא נראית לי ממחישה לילדים את כל נושא המשפחה.
גם אהבתי את הדקלום, הוא ממש יפה וניתן להמחיש אותו עם עץ משפחתי גדול.
חח
נעמה אני חושבת כמוך כמו שאמרתי שכן כדאי ואף צריך להעביר את השיר בגן,כי יש סוגים שונים של ילדים שבטח יש ילדים בגן עם משפחות מורכבות שהיו רוצים שידברו איתם על זה כי הם אולי לא מעזים לחשוף זאת בפני הגננת וכך אולי הגננת תגלה ילדים אלו ותוכל לעזור להם אם זה דבר שקשה להם עם איתו.
נטלי ג'ורנו
jj
היי בנות,
לפי דעתי תוכן השיר מתאים כפעילות ליום המשפחה וניתן להציג את השיר בגן לאחר הקראת סיפור בנושא המשפחה.
לאחר מכן נציג לילדים את כל הדמויות הקשורות למשפחה, בין אם זו המשפחה המצומצמת כגון: אבא, אמא, אח, אחות. המשפחה המורחבת: דודים, דודות, בני דודים וכדומה.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אני מסכימה עם דבריה של נעמה אפשר להעביר את השיר גם דרך הצגה וגם עם דבריה של צופיה ישנם ילדים עדיין לא מכירים את כל מבנה המשפחה המורחבת: דוד, אחיין וכדומה. ולכן חשוב בעייני לעבוד איתם בנושא המשפחה גם בעזרת השיר וגם בעזרת פעילות היצירה .
נטלי,
הרעיון שלך להשמיט בתים יהפוך את השיר לרלוונטי בגני החינוך הדתי כך שניתן יהיה להעבירו בגן ויחסוך שאלות ותהיות מסוג זה מהילדים. כיוון שעל פניו השיר מאוד איכותי ויכול ליצור שיח פורה בגן, יש בו הרבה מושגים שניתן ללמד את הילדים דרכו. השיר יכול להיות כלי עזר לימודי בגן הילדים, בנושא המשפחה.
המשך יום נעים,
ספיר.
הייי בנות, צהריים טובים!
נטלי, אני בעד הרעיון שלך להשמיט את הבתים כך שזה יהיה רלוונטי להעביר בגן, אני לא חושבת שזה קשור לדת, פשוט הילדים בשלב הזה לא יוכלו להבין את הנושאים הללו, זה יקשה גם על הגננת כיוון שישנם מושגים שהיא לא תוכל להסביר כך שהילדים יוכלו להבין.
מורל.
היי בנות צהריים טובים!
אני כן הייתי מעבירה את השיר בשל שילדים בתקופה של היום יודעים וחשופים להכל וישנם ילדים שנמצאים במשפחות שההורים גרושים חד הורים וכו'.
היי ספיר אני חושבת שלא צריך להשמיט בתים הילדים חשופים להכל ולא צריך להסתיר מהם ויש צורך ללמדם בהכרת האחר.
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית